Wednesday, June 23, 2010

Kenapa penjara pudu ditutup?

KISAH MISTERI DI PENJARA PUDU KUALA LUMPUR…..

Berlaku di Penjara Pudu Kuala Lumpur di suatu ketika dulu.Hanya boleh disebarkan pd org2 tertentusahaja… Sebelum Penjara Pudu ditutup dulu pernah diceritakan bahawa terdapat 1 bilik dipanggilBilik Terakhir”. Dibilik inilah seringnya Berlaku kejadian pelik sejak Penjara Pudu ditutup..

Dinamakan “BILIK TERAKHIR” adalah krn dulu ia merupakan bilik kediaman terakhir bagi sipesalah jenayah berat sebelum menjalani hukuman gantung sampai mati pada Keesokan harinyadibilik gantung .

Di BILIK TERAKHIR inilah pesalah dikatakan akan meratap, menangis, menjerit, bercakap seorgdiri & berbagai lagi perlakuan kerana menyesali Kesalahan mereka yg lalu. Mereka menjadi begitukrn dikatakan tidak kuat semangat menghadapi maut keesokan harinya yg telah diketahui mereka.

Menurut kata warden2 yg masih ada di Penjara Pudu bila proses pengosongan Penjara Pududijalankan, mereka sering terdengar suara2 sayu meminta tolong, suara org menangis & bermacam2 lagi dari Bilik Terakhir tersebut.

Tak kurang juga ada diantara warden yg terlihat seekor kambing hitam sering masuk Menembusipintu bilik itu tanpa dibuka dan kemudian tidak pula kelihatan Kambing keluar semula. Ramai bomohpawang yg dipanggil bagi memulihkan bilik tersebut mengatakan bahawa suara2 yg sering kedengaran diwaktu mlm dari Bilik Terakhir itu adalah akibat roh-roh pesalah yg mati ditali gantungtersebut tidak tenteram kerana mati mereka ditali gantung. &

No comments: